2/05/2008

Kappabashi

Imorgon blir det Kappabashi. Fick tippset av en svensk granne som bor i samma hus som oss att om man letar efter Japanska kökssaker så ska man åka till Kappabashi. Jag googlade lite på det och om jag inte hittar "mina" koppar där så kan jag helt enkelt sluta leta. Kolla den här länken tex, det finns en massa bilder.

Idag har jag varit ute på shoppingtur i Ikebukuro med två andra svenskar. Jag köpte inget utan tänker hålla mig tills vårat bohag kommer. Enligt uppgift ska det komma nästa fredag (15/2), det ska bli såååå skönt. Avnjöt dock en härlig lunch på Starbucks mmmmm :-)

2 kommentarer:

Sven sa...

Vän av ordning tycker det verkar vara mkt amerikanskt starbucks-ätande/drickande i japan.. Du ska dricka grönt te å käka saker som smakar fisk (dvs. allt japanskt ;-)

moj sa...

hehehe.... du kan vara lugn, jag får allt min beskärda del av ris också :-)