2/11/2008

Frustration

Idag ska IKEA-leverans #2 komma. Firman som kör ut möblerna skulle ringa mellan 9-10 för att tala om vilken tid de kommer. Jag har därför gått omkring med mobilen i fickan hela morgonen för att inte missa samtalet. Helt plötsligt piper det till och det är inte ett samtal utan ett medelande om voice mail. Jag ringer upp voice mail. Självklart pratar den elekroniska damen endast japanska, jag tycker mig höra något som påminner om 1 - så jag trycker på 1:an. Då kommer jag faktiskt till voic e mail. Gött, första hindret avklarat. Ok, väl inne i voice mail hör jag sedan en japansk man säga ngt med IKEA . .. ....blabla .. .. .. blabla.. . .. . . .. Okudasai. Jag lyssnar på det 4ggr för att höra om jag kan tyda något som låter som ett klockslag, men utan framgång. Jag kan faktiskt räkna på Japanska och vet vad "klockan" heter, så det borde in ha varit omöjligt. Nu sitter jag alltså här och väntar. Jag har ingen aning om när de kommer, eller om de kommer idag över huvud taget. Alltså FRUSTRATION!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Okido....Okido... Okido..., det ordnar sig! Fota uppackat..