2/20/2008

Hår & hudvårdsprodukter

Jag upptäckte (med ett litet leende) att håret kändes lite skumt när jag gick upp imorse. Hade nämligen i något igår som jag todde var inpackning, men det visade sig ganska snart att det inte var det jag trodde. Fastän jag tvättade en gång till så gick inte allt ut. Det här är ett givet fall för vår Japanska vän, hon får helt enkelt tala om för mig vad det är jag har köpt! Något annat som finns på inköpslistan, men som jag har dragit mig för att köpa är ansiktskräm. Ni tänkte säkert "hur svårt kan det vara?? det är väl bara att fråga!" o det har jag gjort, men när jag frågade efter "face lotion" eller faasu låshion så hämtade de en flaska med något vatten till mig. Hmmm tänkte jag, det här fixar jag nog minst lika bra själv. Det gäller att se upp bara vid kräminköp för de har något här som jag kallar: "blek utan skugga". Hemma finns ju "brun utan sol", och här finns alltså det motsatta. Det anses vara fint att vara blek. En sån tub vill jag ju inte råka köpa - är blek så det räcker! Kan hända att jag kapitulerar och går till Body shop idag. Får se hur jag gör. Klara mig nog minst 2 dagar till med det som är kvar i tuben..... Ingen panik än vill säga :-)

Mycket tjôt om diverse krämer, men det är bara ett exempel på sånt som man tar för givet att man kan gå ut och köpa utan att behöva tänka. Lurad. Så är det inte här.

Nu ska jag göra min Japanskaläxa, har lektion imorgon igen. O-saki ni shitsureeshimasu

Inga kommentarer: