2/07/2008

Gummikrabba

Jag hittade det jag skulle på IKEA så nu har vi gardiner på plats i vardagsrummet. Kunde inte hålla mig så jag tog med dem hem igår och satte upp dem igårkväll.

Resten av det som jag köpte kommer med bud på måndag. Så det blir inga mer bilder på det som jag handlade idag, det kommer senare. På vägen hem från IKEA passerade vi mataffären i stationen, jag hade inte tänkt handla något men så fick jag synd på några krabbklor som så smarriga ut. Tänkte att de passar nog till pastan som vi skulle äta. Jag la klorna (utan skal) på lite folie i grillen och hällde på olivolja och vitlök - det brukar ju vara ett säker kort. När de såg ut att vara klara tog jag ut en för att prova och det var precis som att tugga på GUMMI! Hmmm. Det gick iaf hjälpligt att äta om man strimlade de stackars klorna till mikroskopiska bitar och blanda i dem i pastan. "jag gör det en gång" stämmer in här också.... Hur ska man tillaga färska krabbklor!??? är det någon som vet?

1 kommentar:

Anonym sa...

krabbor ja, tänk på Gösta´s salta kok i tunnan på Koster...