2/26/2008

aha!

det var ung så jag kände det när poletten trillade ner. på vägen hem från shibuya passade jag på att handla på yamaya, en affär med lite utländska produkter o mycket vin. jag fyllde en korg med lite blandade saker o gick till kassan för att betala. tjejen i kassar mumlade något bakom sitt munskydd som jag efter några sekunders betänketid tolka som "tekeu outo?" (=take out)... hmmmm tänkte jag, vad tror hon det är klart att jag ska ta med sakerna hem!? fattade först senare att hon undrade om jag ville ha hemkörninge eller om jag skulle bära själv. det blev än mer uppenbart när jag kom till tåget... ingen vettig människa åker tåg i rusningstid med två relativt stora matkassar + en påse med en bok och en knapp meterlång papprulle! galet. på något sätt kom jag iaf hem med alla saker i samma skick som när de inhandlades.

Inga kommentarer: