3/10/2010

tempel&IS

dimman lättade så mycket att jag vågade mig ut på en promenad. det är förövrigt även det bästa sättet att få C att sova. nu är jag precis hemkommen från en tur till mejiro med omnejd. hade spanat in ett tempel på kartan och gick dit idag för att utforska och se om det var något att ha. ett ord kan sammanfatta området kring templet. backigt. när jag väl hittade en öppning in på området så kom jag inte så långt innan jag stötte på branta trappor. jag kunde därför tyvärr bara se taket på templet. nedan är en bild som jag har lånat från google maps och som visar hur det ser ut. själv fick jag bara se kyrkogården...

på väg därifrån RÅKADE jag slinka in på Baskin&Robbins och köpa glass, det var inte alls meningen, det bara blev så. hur som helst. med en smarrig glasskula i en "take away"-påse traskade jag vidare mot en park som ligger ganska nära där vi bor för att pausa och äta glassen. lagom till jag kom fram så gick solen i moln. burr. C sov vidare så det var bra i alla fall. medan jag satt där och åt kunde jag inte låta bli att fundera på vad som skulle hända om jag smög ner kolsyreisen (som jag fick för att kyla glassen) ner i dammen. det var nära på att det liksom också bara hände, precis som jag bara råkade köpa glass. som tur var kunde jag hålla mig. nu sitter jag dock här och grämer mig lite för att jag inte gjorde det. nu kommer jag ju aldrig få reda på hur mycket det hade bubblat och pyst! (där är 2 anledningar till att jag inte gjorde det, svårt att göra det diskret)

Inga kommentarer: