3/16/2010

lugn morgon

idag har jag haft en ovanligt lugn morgon. C valde att ta sovmorgon, var bara vaken för att amma vid 6 och somnade sen om. vanligtvis brukar han vara piggelin vid 6-snåret och då är det bara för mig att gå upp. idag låg jag däremot kvar till halv åtta, masade mig sedan upp för att prata lite med mannen innan han åkte till jobbet. nu har jag ätit frukost i lugn och ro och dricker kaffe. sitter dessutom med söndagens DN framför mig, den kom inlevererad av e när han var på väg ut genom dörren i morse. vart den kom ifrån vet jag inte, men gissningsvis från någon snäll granne. det är en av fördelarna med att bo i ett hus med andra svenskar. man kan få ärva begagnade dagstidningar!

nu ska jag njuta av min kaffe och min PAPPERStidning i förhoppningsvis några minuter till.

just det, glömde jag att säga det kanske... vi har strålande sol och 18 grader nu klockan 8 på morgonen. upplagt för en bra dag i solen :-)

Inga kommentarer: