3/23/2010

5-månaderskontroll

idag har vi varit ute på en heldagsutflykt. först mötte vi upp L nere i Hiroo och gick i samlad trupp till Dr Che för Cs 5-månaderskontroll. han blev undersökt, vägd, mätt och vaccinerad. nya matchvikten är hela 7790 gram! gissa om jag blev förvånad! jag hade tippat på lite under 7kg, men där hade jag fel. måste vara nya grötdieten som ligger bakom hoppet i viktkurvan. längden är nu 67 cm, så 68-kläderna passar perfekt nu, vissa redan på gränsen till små... när vi var klara hos Dr Che gick vi tillbaka till Ebisu för att möta upp U och lilla O för lunch i Atré. efter lunchen gick vi tillbaka till Hiroo, för då var det lilla Os tur att gå till Dr Che. L, C och jag passade på att shoppa lite på National och ta en kaffe på StaBa under tiden, sen bar det av tillbaka till Ebisu för att ta tåget hem igen. en heldag helt enkelt. nu ska jag bara underhålla C en timma eller så tills det är dags för gröt och läggning.

1 kommentar:

matsu sa...

Oj, oj, va stor C är redan!