3/04/2010

solskenspromenad


igår var vi ute på en mastodontpromenad (inser jag nu när jag mäter sträckan) nere i harajuku/omotesando. vi mötte upp en annan vagnburen svenska i harajuku och började med ett antal varv inne i Yoyogiparken. efter parken blev det lite spontanshopping (det gäller ju att passa på!!? eller...) - jag fick en jeansskjorta. efter shoppingen gick vi till omotesando hills för att mata knoddarna. det finns superfräscha amningsrum där, mycket praktiskt om man är ute en heldag på stan. lunchen åt vi på en restaurang som låg vid 10an på bilden ovan. det var tillräckligt varmt för att sitta ute, och just att sitta ute brukar vara ett bra knep om man inte vill äta med en bebis i knät. tji fick dock jag för lagom till att min lunch kom in så vaknade C, och sen var han mer eller mindre vaken hela eftermiddagen, om man bortser från ett par powernaps. han somnade i och för sig rekordtidigt igår kväll, tur var väl det.

idag ska vi ha en ikebukurodag. fundera på om jag ska inviga nya selen utomhus idag och se hur långt det är bekvämt att gå. som ni märker - stora planer för dagen :-)

1 kommentar:

matsu sa...

~Del avTokyo 2008 dag 1, fint område :-)