3/06/2010

park ej värd namnet

det blev ingen utflykt till nishi-nippori igår. när vi väl hade ätit lunch och spanat in lilla söta bebisen O som bara är 11 dagar gammal var klockan redan 4(!) så vi tog en promenad till en park som jag hade spanat in på kartan istället. det haglar ju inte av grönområden i tokyo precis så därför försöker jag alltid att hitta nya små gröna oaser att utforska. igår begav vi oss därför till en park som ligger lite söder om mejiro, inte allt för långt från där vi bor. på kartan såg det riktigt lovande ut. små gångar, lite dammar och massa grönt.

parken visade sig tyvärr vara en mörk, murrig, grå och dyster myggodling! den var, för att vara en japansk park, riktigt ovårdad och inte alls mysig och sen dessutom full att mygg! jag avskyr verkligen myggor. jag insåg när jag gick i parken igår hur mycket jag uppskattar att bo i en storstad där man vanligtvis slipper alla mygg. jag tror faktiskt att man skulle kunna använda mig som en myggfälla. ni vet, istället för att placera ut en rykande spiral för att skrämma bort myggen så skulle man kunna sätta mig en ena hörnet (av vad det nu är för utrymme) så skulle alla myggen dras till mig.

parken fick tummen ner.

Inga kommentarer: