3/11/2010

havregröt


den här veckan har vi fortsatt att prova gröt och den fortsätter att försvinna ner i gapet i ett rasande tempo. idag slog jag till på stort och gjorde nästan 1 dl gröt (vill inte ta fulla portioner än eftersom han inte har ätit det så många dagar än) och den tog snabbt slut. inga pix. verkar inte som om han är släkt med sina matvägrandes(!) kusiner. han premiärinvigde även sin nyinköpta pipmugg. han tittade lite frågande på mig när jag stack in något i munnen på honom som inte var en sked eller en nappflaska, men det dröjde inte länge innan han glatt började bita på pipen.

jag kommer nu att be alla som kommer hit att ta med mild havregröt (se bild). tanken är att han ska äta gröt på kvällen och annat på dagen. jag hoppas att jag med gröt-på-kvällen planen kan få honom att sova liiite längre.

1 kommentar:

matsu sa...

Bra idé, gröt på morgon håller en vaken upp i senior ålder :-)