3/02/2010

nyfrälst

är det ord som passar mig bäst just nu :-)

jag har precis fått hem OCH invigt en ny sele vid namn ERGO och den är så grymt skön. i skrivandets stund har jag en sovande C i selen på magen och står och skriver på lilla datorn i köket. nya möjligheter uppenbarar sig varje dag. det grymma med den här selen jämfört med babybjörn, förutom att den har avlastning på höften är att den har en liten huva som man kan dra över barnets huvud. inbyggt "papegojtrick" alltså. grymt.

eftersom en vagn kan vara ganska begränsande här i Tokyo är det ett stort plus att ha en sele som man kan bära barnet i en längre stund utan att få ont i ryggen. ERGO verkar vara the shit, för uttrycka mig milt. som ni märker är jag helt såld på den här selen. e påpekade när vi klickade hem den här nya selen från amazon att vi nu har 4(!) selar om man räknar med ett bärnät och "bara" ett barn. kanske 3 selar för mycket....? well, I dont agree!

den nya selen fungerar även för att bära lite tyngre barn. den kommer därför passa perfekt för lilla B, som i och för sig inte är så lite längre, när hon kommer hit.

1 kommentar:

Sven sa...

Spread the message!
http://ergo.istheshit.net/