3/14/2010

ljuvlig egentid

igår eftermiddag var jag och tog en massage. jag hade nästan glömt bort hur det kändes att ligga still i en hel halvtimma och inte behöva göra något annat än att slappna av. det var helt underbart! vi har precis haft en vecka då det känns som om C har ökat typ 1 kg i vikt plus att han vill bli buren hela tiden = mamma får trötta armar och rygg. det var alltså riktigt lägligt med en massage. den lilla kinesiskan som masserade mig hade grymt starka nypor så det var ingen risk att jag somnade. känner mig lite mörbultad idag, på ett positivt sätt :-)

här kommer några väl valda ord från vår konversation:

- you tell, to hald? ok?
- OK

- to hald? OK?
- OK

- hmmmm, you vely hado
- mmmm

- me, vely stlong woman
- very good

(hon tar fram ett starkt luktande stift och håller det under min näsa)

- is it used?
- (eh?! used where (var min första tanke)) ...eeeeh?

- OK?
- .....ok

varpå hon smetade på något tigerbalsamliknande på min nacke. brände rätt gött.