7/19/2011

strandhäng

idag valde C att gå själv hela vägen till lekparken vilket resulterade i att det tog 1h istället för 10 minuter, men vad gör väl det, vi hade ju ingen tid att passa precis. vi hann med mycket på vår lilla promenad. först matade vi fåglarna med gammalt bröd. det var ungefär lika stor utmaning för mig att få C att inte äta det mögliga brödet som att förmå honom att kasta längre än 10 cm. fåglarna var rätt så aggressiva och hade nog inte tvekat på att norpa brödet direkt ur handen. efter att vi hade matat fåglarna så fick lilleman syn på den megastora "sandlådan" stranden och vrålade "GRÄÄÄÄVA" så att det säkert hördes ända till lekplatsen.

sagt och gjort, jag baxade ner vagnen och lät sonen baka några sandkakor innan vi fortsatte.

vi hann dock inte långt innan han blev trollbunden av vågorna, på den fronten kan jag dock förstå honom, och blev stående i säkert 10 minuter bara för att titta.

trots att det är mitt i vintern så var det några tappra gubbar som var ute och simmade.

nu sover C och jag upptäckte till min stora glädje att vi har en dajmtårta i kylen som måste ätas upp. vilken otur :-) vi hade svenska middagsgäster här i söndags som hade varit på IKEA och hade därför med sig lite svenska matvaror till oss. lyxigt.

Inga kommentarer: