7/21/2011

regna MYCKET!

som C skulle ha uttryckt det om han var vaken. idag har det verkligen regna mycket H E L A dagen. vart kommer allt regn ifrån??? ok att hela ön (om man nu får kalla en kontinent för en ö....) är omgiven av vatten, men måste allt trilla ner just där vi bor?? jag har ju inte ens fått mina gummistövlar än. ok, jag ska väl inte klaga allt för mycket. C och jag gjorde det enda rätta idag, stannade inne resten av dagen. vi har byggt lego, läst böcker, pusslat, kastat/sparkat boll, lekt jaga, gjort kojor, ätit russin, kollat TV, lekt med bilarna, lekt med dockan, byggt torn och säkert en massa andra saker som jag lyckligtvis redan har glömt bort. nu håller jag tummarna för att det i alla fall ska bli uppehåll imorgon så att vi kan ta oss till lekparken. en regndag till och det finns risk för att både jag och C blir tokiga.

Inga kommentarer: