7/28/2011

full eftermiddag

idag har vi haft en "vanlig" förmiddag och en aningen mera späckad eftermiddag än normalt. efter vila och lunch så åkte vi till närmsta mall för att köpa fodral till min nya telefon, kritor och måttband. lång lista med andra ord :-). vi hittade allt vi skulle ha, fikade och gick sedan mot bilen. väl framme så ringde vår relocation agent och sa att vi nog kunde hämta nycklarna till huset redan idag och därmed se till att få elen fixad till imorgon. kan ju vara trevligt att ha lite ljus när vi börjar flytta in på lördag. så istället för att åka tillbaka till coogee och stranden, där jag hade lovat C att han skulle få rita med sina nya kritor, åkte vi mot sydney city centre för att hämta nycklar. 50 minuter senare inne på kontoret kunde det konstateras att det hade blivit något missförstånd och att nycklarna inte fanns att hämta förrän imorgon (som först utlovat). jag kan lova att jag var lagom munter när jag pratade med kvinnan som hade "lurat" dit oss helt i onödan. dock inget annat att göra än att sätta C i bilen och åka söder ut igen. när vi väl kom fram och parkerat bilen var klockan redan 5, men eftersom jag hade lovat honom att han skulle får rita med sina kritor var det bara att gå ner till stranden. kanske ska tillägga att han hållit krampaktigt i kritpaketet sen vi plockade det från hyllan inne i affären vid 2-tiden. vi hann i alla fall rita en stund innan det började mörkna och det var dags att gå och hem och laga en snabbmiddag bestående av korv och pasta.

här är en bild på en mycket nöjd C som äntligen fick måla med sina kritor.

2 kommentarer:

Malin sa...

Hihi, konstnärlig liten kille. Han brås på sin mamma förstås!

morfar sa...

Bra med pasta till korven!!! :-)