7/22/2011

idag hade vi inget val

än att trotsa vädret och bege oss ut. det har tokregnat hela natten och morgonen också för den delen, men när C och jag vågade oss ut vid 9-tiden så duggade det mest. helt ok alltså. planen var att gå ner till stranden och mata fåglarna och titta på vågorna (från ett mycket säkert avstånd, jag lovar).

C var helnöjd med att kasta små brödbitar till fåglarna.

och fåglarna var helnöjda över att få lite mat

när fågelbrödet var slut gick vi några meter och satte oss på trappan för att äta mellanmål och titta på vågorna.

jag kan nästan lova er att C var den bäst regn-kittade ungen i hela coogee.

efter mellanmålet gick vi till lekparken där C hade hoppats på att få se några andra barn, men icke. det är tydligt att ingen vågar sig ut när det regnar, barnen kan ju bli blöta! det här är nog den enda likheten jag har sett än så länge mellan tokyo och sydney. så fort barnen riskerar att bli blöta/skitiga på grund av vädret får de stanna inne.

C tyckte hur som helst att det var väldigt kul att plaska i allt vatten som hade samlats i båten.

nu känner jag dock att jag har gjort min moderliga plikt när det gäller luftning och utelek för idag. i eftermiddag blir det på sin höjd en kort promenad till affären.

1 kommentar:

Anna sa...

Samma väder som vi har med andra ord, med skillnad att ni har vinter och vi har sommar...

Hoppas att huset var "det rätta" så att ni kan komma i ordning snart.

Bilderna ser underbara ut. Härligt att bo så nära stranden!!!