10/31/2010

sköna söndag

söndag igen och bara 1 1/2 veckan kvar innan jag och lilleman åker hem till Sverige på besök. wow, vad tiden går fort.

dagen har annars gått i slappandets tecken, precis så som en söndags ska. e & några andra grabbar är just nu på onsen och när de kommer tillbaka är det dags för damerna. kidsen får snällt stanna hemma då barn "ej är tillåtna" på toshimaen onsen. synd kan tyckas, men samtidigt väldigt skönt att åka dit och bara ta det lugnt och njuta av tystnaden.

veckans schema är än så länge rätt så luftigt. imorgon blir det som vanligt ett besök på öppna förskolan, ska bli kul eftersom vi inte gick förra veckan. på tisdag ska jag förhoppningsvis köpa nya joggingskor (hoppas, hoppas att jag hittar rätt storlek). annars så hoppas jag på sol och långpromenader. har inte blivit så mycket promenader på sistone då vädret i tokyo-mått mätt har varit rätt så kass.

det här är skon som jag hoppas köpa. lite otippat färgval för att vara mig, men den var så grymt skönt så det får gå. jag kände mig mera vältränad bara av att snöra på den på foten :-) det bådar gott tycker jag.

1 kommentar:

morfar sa...

Nya skor, springer fortfarande? tisdag e m :-)