11/02/2010

till fots till shibuya & skohopping på omotesando

på dagens schema stod skoshopping nere på omotesando. min plan var att ta tåget ner efter att C sovit sin förmiddagsnap, men när jag vaknade (som vanligt på tok för tidigt) och såg det underbara vädret kunde jag bara inte stanna inne så länge. det slutade med att jag satte C i vagnen och gick ner till omotesando. C somnade lite norr om shinjuku och sov sedan till jag träffade mitt shoppingsällskap. mycket bra. som tur var kunde jag till slut hitta skor i min storlek. 39 för damer är tydligen groteskt stort här i japan. efter shoppingen så gick vi till ett hamburgehak som inte ligger så långt från nike store (där jag köpte mina skor) och åt smarriga burgare på deras uteservering. vi har haft t-shirtväder här idag igen. härligt novemberväder.

som rubriken antyder fortsatte vi sedan ner till shibuya där C och jag satte oss på första bästa yamanote hem till ikebukuro.

nedan följder lite bilder från dagen....

första bilden är precis vad jag såg när jag kollade ut genom fönstret i morse. vem kan stanna inne med ett sådant väder??? ser ni snön på toppen av mt fuji?

nöjd C som får gå runt lite efter lunchen med snälla J som stöd

några kvarter längre bort, nu med en tröja mindre. puh. det var varmt idag för att vara november :-)

1 kommentar:

morfar sa...

En riktig långpromenad i glassigt väder! Nya skor åker tåg, eller.. :-)