10/27/2010

slutat sova förmiddag??!

idag gjorde C något så tokigt som att hoppa över förmiddagsnapen och då var jag ändå ute och gick med honom i vagnen en HELT timma utan att få honom att somna. istället låg han vaken och tittade utan att ens "vila ögonlocken". ok tänkte jag, du bestämmer (dock endast för stunden). om du inte vill sova så slipp då! utan vila gick vi med raska steg till babysimmet och C höll ihop hela lektionen, inte en endaste liten tendens till att krisa ihop (vilket jag hade befarat med tanke på sömnbristen). han var istället lite mer i samma nivå som de andra barnen. dvs aningen lugnare än vanligt, inte konstant plaskande från det att han nuddar vattnet. han var sen nöjd och glad hela vägen hem, väl hemma så vågade jag inte ta några risker utan gick och la honom direkt - lunchen fick vänta. hans alltså. jag fick min första lunch i lugn och ro sen i somras :-) tjohooo!! efter en 45 min lur valde han sen att vara vaken resten av dagen, men somnade tack och lov innan 7 nu ikväll. puh. jag hoppas att det här inte är en ny trend. alltså lunch i lugn och ro har jag gärna, men 45 min på en hel dag är lite väl lite för en 1-åring, eller???

3 kommentarer:

Sven sa...

ok tänkte jag, du bestämmer (dock endast för stunden). <---säkert! =)

Anonym sa...

Lite lite för en 1 åring kanske men man vet aldrig...alla är vi ju olika. Melanie sover gärna 1 1/2 timma lunch och hon är ju 2 1/2 år :-)
Ha det så bra!

morfar sa...

Heja lilleman, du växer, men mamma kan ta det lugnt! :-)