10/14/2010

Takaosan

jaha, då var lillemans första hike avklarad. det var riktigt härligt att komma upp i bergen och vi gick både upp och ner, inget fuskande med bergbanan (trodde först att vi kanske skulle bli tvungna att ta den ner, men C somnade så det var inga problem). vi hade tänkt ta led nummer 6 upp, men halkade av misstag in på 2an eller om det var 3an så istället vi fick se ett tempel på köpet. ner gick vi den gråa leden som är högst upp i bild. den är inte så brant, så den passar bra att gå nerför.

första biten av leden var rätt så stenig och hade mycket rötter så då fick C snällt sitta i selen på ryggen.

han tyckte att det var rätt så ok att sitta där första timman, sen blev han smått otålig och ville ur.

så då fick han gå själv en stund, men med min hjälp förstås. här har vi precis mött, vad som kändes att vara, minst 8 skolklasser där alla barn utbrast av följande: "kawaii" "konnichiwa" "herro". C gick stolt som en tupp vidare och göttade sig i all uppmärksamhet. det var skillnad det mot att sitta i selen på min rygg.

slutligen en bild från när vi började närma oss toppen. det var lite disigt så utsikten var inte den bästa, men vädret i övrigt fanns det inget att klaga på. lagom varmt, inget regn och ingen blåst.

nu sover C gott i sin säng (hela natten hoppas jag med tanke på all frisk luft som han har fått idag) och jag väntar på e som strax kommer hem. känner redan nu att jag kommer vara seg i kroppen imorgon. gött!

3 kommentarer:

Sven sa...

vem tog korten?

moj sa...

snälla Jenny, som inte bara tog kort utan även bar ryggsäcken som var lastad med blöjor, mat till FK, ombyte till både mig och FK och säkert lite annat smått o gott.

matsu sa...

Mt Takao, där är fint!! Snyggt jobbat :-)