10/01/2010

tvåljakt och tidig läggning

som en liten kvällsrutin brukar jag och C ta en dusch eller ett bad innan det är dags för gröt och sen sängen. idag blev det dusch. C har gått från att leka med sina plastdjur, till att leka med schampoflaskan för att idag ge sig på tvålen. det visade sig dock vara en tuff match. han spenderade hela tiden inne i duschrummet med att jaga tvålen utan att lyckas fånga den. det var en smått frustrerad liten kille som satt där på golvet och gång på gång försökte greppa tvålen som bara hoppade iväg. inte lätt att hålla sig för skratt som åskådare vill jag lova.

tvålmatchen måste ha varit tuff för när det var dags för gröt totalvägrade han efter 3-4 skedar och bara krisade. jag frågade om han var trött och ville gå och lägga sig och då ställde han sig upp, eller sträckte på sig kanske jag ska säga, och pekade mot sovrummet och sa: "UUUUH, UUUUHH!" det är hans standardsvar när han vill någonstans/vill ha något/inte når något. hmmm, tänkte jag, inte kan min 11 månaders bebis förstå vad jag sa?? så jag satte ner honom på golvet och frågade samma sak igen och då kröp han med raketfart in i sovrummet. ooops! han hajar visst mer än vad jag tror...

på egen begäran fick han därför gå och lägga sig tidigt. gissar att jag kommer att vakna till "UUUUUUHH" på tok för tidigt imorgon. på tal om morgon är det hög tid att sova. godnatt!

Inga kommentarer: