1/31/2008

Tåg

Idag hade jag en nära-på-att-lyfta-från-marken-upplevelse på tåget hem från Shibuya. Första tåget som kom in på perrongen valde jag att inte knö mig på dåjag såg att de sista personerna fick ta spjärn med både händer och fötter... Jag hamnade då istället först i kön i väntan på nästa tåg. Japp det stämmer, alla står lydigt i kö och när tåget kommer in delas kön i två led för att ge plats åt de som går av. När alla hade gått av följde jag strömmen in på tåget och när de sista knödde sig på så tror jag att jag hade kroppskontakt med minst 5 pers! Det var iaf ingen risk att jag skulle trilla omkull när tåget körde iväg. Det fanns helt enkelt ingen plats för det. Tro det eller ej, men han som stod närmast mig stod och blundade - japanerna försöker verkligen vila i alla situationer. Jag för min del, tyckte att situationen var allt annat än avkopplande!

Inga kommentarer: