1/19/2008

Raka rader...

Japanerna är experter på att göra saker under ordnade former, så som att åka rulltrappa, stå i kö, vänta på tåget mm mm. Bilden nedan är tagen på rulltrappan som är närmast där vi bor. Som ni kan se står alla till vänster i trappan och högerfilen är till för omkörning. Snacka om effektivitet ;-)

Jag insåg igår till min stora fasa(!) att jag håller på att bli japaniserad när jag somnade på tåget hem från kontoret! Fastän vagnarna är fulla med människor så är det helt tyst och så gungar det lite sövande. Det var jättesvårt att inte somna. Funderade en stund på om det kan vara så att de smyger ut sömnmedel.... kanske inte så troligt, men man vet ju aldrig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch, jag sover varje dag på den 50-minuters långa bussfärden till jobbet! ;)

moj sa...

du skulle passa in här som handen i hansken ;-)