1/16/2008

Långpromenad

Idag har jag varit ute på en riktigt lång promenad. Efter att ha spenderat en vecka kring Ikebukuro kände jag att det var dags att vidga vyerna. Tog därför tåget till Shinjuku och begav mig sedan per fot till Shinjuku gyoen - Tokyo gym - Gaien nishi dori - Aoyama dori - Omote Sando - Yoyogi park - Meiji Shrine - och sen tillbaka till Shinjuku för att ta tåget hem. Det var en skön tur som innehöll allt från tempel, parker, gucciaffärer till skyskrapor. Nu sitter jag och softar på vårt golv med golvvärme. Bäste platsen att vara på i hela lägenheten!


Två bilder från Shinjuku Gyoen (Shinjukuparken).

Spegelbild av mig i ett av de flashiga skyltfönstren på Omoto-Sando. Går man i slappa jeans och en Tierra jacka på den här gatan så sticker man ut från mängden!

Sista bilden är från Meiji-jingu som ligger Yoyogiparken.

2 kommentarer:

Sven sa...

"Går man i slappa jeans och en Tierra jacka på den här gatan så sticker man ut från mängden!"

Vänta bara till sdu byter om till sommarkläder innan "officiella-byta-om-til-sommarkläderdagen", DÅ kan du snacka om att sticka ut! ;-)

Anonym sa...

Vilka fina bilder!