1/15/2008

Dagens lunch

Plast till vänster och riktig till höger

Dagens lunch intog jag i ett av varuhusen (Parco tror jag att det var). På 8:e våningen finns det massor av olika restauranger, där alla har fina bilder eller modeller av maten men inte alla har matens namn och pris på annat än Japanska. Jag gick runt ett tag och tittade och fastnade till slut för rätten ovan. Det var bara ett problem - hur skulle jag beställa när jag inte visste vad den hette eller om det fanns bilder i menyerna inne i resturangen. För säkerhets skull tog jag en egen bild. Nu visade det sig att det hade några få bilder i menyn och som tur var fanns rätten som jag ville beställa med på bild så jag behövde inte visa bilden i telefonen ;-) Lite kul att jämför så här i efterhand. Vissta är den riktiga ganska lik modellen.

Inga kommentarer: