9/17/2010

sköna svala härliga fredag

det svala vädret har hållit i sig, och då menar jag just svalt dvs att det svalkar LITE när man går ut. igår när vi var ute hade C på sig strumpor för första gången på över 1 månad. han tittade mycket skeptiskt på sina fötter som om han undrade vad det var för lustig titt-ut-lek som vi skulle leka nu. stackarn han vet inte vad som väntar med strumpor, skor, mössor, vantar och allt annat som hör vintern till.

nu var det ju inte vädret som jag skulle skriva om, igen, utan vad vi ska hitta på idag och vad vi har gjort sen sist.

veckan har varit rätt så lugn och det har varit skönt. vi har hängt en hel del med våra grannar här i huset. det är sååå mycket lättare att ha två barn i samma rum än att hänga var för sig. även fastän de inte leker med varandra så underhåller de varandra, mycket praktiskt. idag ska vi ner till daikan yama och hälsa på ytterligare en liten kompis till C. vi blir flera stycket så det kommer nog att bli full rulle och förhoppningsvis en mycket trött och stimulerad C som jag åker hem med i eftermiddag. nu håller jag på och väntar in hans nap som de senaste dagarna har infallit senare och senare. vem vet, han kanske ställer om från 2 till 1 sovstund per dag. hoppas inte det. det innebär ju mindre egentid för mig.

Inga kommentarer: