9/07/2010

akachan honpo

idag har lilleman och jag varit i tokyos barnaffär No1 - akachan honpo. idag var även första gången som C till fullo förstod skillnaden mellan en leksaksaffär och en vanlig klädbutik. han satt och guppade och hoppade som en tok i vagnen när vi gick fram och tillbaka i gångarna mellan alla leksaker. när vi sedan kom bort till lekhörnan var det bara UR vagnen som gällde. det var redan 3 barn där så jag satte ner honom i ena hörnet och där satt han sen en lång stund och spanade in de andra barnen, följde dem med blicken och skrattade när de skrattade. efter ett tag vågade han sig på att krypa runt lite och fastnade till slut för en av de unga mammornas coola pimpade iphone.

det stora med dagens tur var att en grind fick följa med hem, eller rättare sagt kommer att levereras hem imorgon, så nu kommer jag att kunna stänga in mig i köket och laga mat i "lugn och ro". nu är första gången sen vi flyttade hit som jag är tacksam över att köket är en smal korridor, det gör det lättare att spärra av. hehehehe, det blev ingen hage, men dock en grind. förutom grinden köpte jag lite mat, en låda våtservetter och en hel hög med badblöjor. tanken är att jag och C ska börja gå på babysim, kanske med start nästa tisdag.

1 kommentar:

Anna sa...

Om nu köket är en korridor skulle du ju kunna sätta upp två grindar, med 1,5 m mellanrum. Då blir det ju som en hage :-D hi hi