9/09/2010

power walk

idag på morgonen visade termometern bara 23 grader så jag skyndade i träningskläderna, satte C i vagnen och gav mig iväg ut på en power walk. otroligt skönt att svettas lite på grund av ansträngning och inte bara på grund av värmen. C var i sitt esse och njöt i fulla drag av allt som hände framför ögonen på honom. det märks att det fortfarande är mycket som är nytt för honom sen vi kom tillbaka. han tittade på bilarna som passerade, alla barnen i skoluniform som skyndade till skolan, tanterna som var ute och rastade hunden, bussarna som bromsade in vid hållplatsen, de cyklande poliserna (som är väldigt lika kling och klang i sin mundering), alla människor som vällde upp från stationen i vågor, tågen fulla av folk på väg till jobbet, munkarna som spelade på taikotrummor inne i templet och mycket, mycket mer. han hade en spännande timma och jag en svettig - båda var nöjda :-). vi hittade till och med en babygunga så C fick gunga lite. oj, oj, oj vilken morgon. nu sover han, förhoppningsvis länge, och jag ska börja beta av min lilla "att göra lista".

Inga kommentarer: