9/18/2010

morgonpromenad

idag när vi vaknade (i ottan som alltid) var det helt underbart väder ute. klarblå himmel, sol och man såg fuji som en stor svart pyramid i sydväst. gitt helt enkelt. så efter frukosten begav C och jag mig ut på en snabb promenad runt i området. det finns en gångväg som vi kallar "gröna gången" som inte ligger långt från där vi bor. den är prefekt att gå utmed så slipper man bilar och cyklar.

det är en ganska fin väg för att vara här i tokyo och det finns även lite gungor och andra saker som barn kan leka med. nu är det ju bara gungorna som C behärskar än så länge men det räcker gott tycker jag. lagom att stanna till för en kort gungpaus utan att behöva hänga i en lekpark i en timma (den tiden kommer, jag vet).

efter gröna gången kommer man in på en liten shoppinggata, men inget var öppet klockan 8 en lördagsmorgon.

nästa stopp blev ett tempel där C nyfiket spanade in alla papperslampor.

jag kunde inte låta bli att ta kort på det här huset som de håller på att riva för att ge plats åt en ny väg som ska byggas. kolla in taket! inte konstigt att det är varmt inne på sommaren och kallt på vintern. det ser ju mer ut som ett leksakshus än ett bostadshus.

sista etappen på morgonpromenaden gick genom ikebukuros glädjekvarter. rest or stay, det är frågan....

nu är vi hemma igen (uppenbarligen, eftersom jag sitter och bloggar) och laddar så smått inför vad vi ska hitta på den här härliga lediga lördag. kanske en liten picknick i parken?

Inga kommentarer: