5/25/2010

yokohama!

idag skiner äntligen solen igen, JIPPI!! för att utnyttja dagen till fullo har vi tänkt att åka till yokohama. själv har jag inte varit där sen innan C, kommer knappt ens ihåg när det var, så det ska bli kul. innan jag skriver mer om idag kan jag ge en kort uppdatering om vad som har hänt de senaste dagarna.

i lördags kom våra senaste besökare, en gammal kursare till mig med familj, och ungefär samtidigt åkte e iväg till varmare breddgrader. kul för mig och C att få lite sällskap. söndagen var regnig så då hängde vi här hemma i ikebukuro, besökte amlux - toyotas showroom cch sunshine city. igår regnade det också men våra gäster tyckte att "här hemma kan vi inte sitta och ruttna, vi måste ut och se något!" - med all rätt. så vi åkte till ueno och spanade in marknaden. killarna fick åka vagn med regnskydd hela förmiddagen, C tyckte att det var kul till en början och tryckte sin lilla hand mot plasten, men han tröttnade fort. vi hittade jättefina T-shirts till dem, ska visa med kort sen någon dag. efter ueno åkte vi vidare med yamanote till tokyo station, spanade in kejsarpalatset (eller det som man som vanlig svensson får se utifrån). efter palatset gick vi till ginza och där någonstans tog min energi tvärslut så jag och C åkte tunnelbanan hem medan våra jetlagade gäster försatte mot shiba kohen och tokyo tower. en full dag med andra ord.

just det! dagens stora är ju att C sov från 8 igår kväll till 4.45 utan att vakna! eller iaf utan att jag vakande. wow säger jag bara, hade glömt bort att det fanns något annat än att vakna x antal gånger per natt. för att ta bort lite av njutning med att få sova 6(!) timma i sträck så vaknade jag med en sjukt stel nacke. jag har ju inte fått ligga ostört en hel natt sen han föddes. nu hoppas jag innerligt att stelheten ska gå över och att jag kan vrida på huvudet utan att grina, men det ska nog gå bra. just nu sitter jag i ett lyckorus över att ha fått sova så många timmar i sträck! tjohoooooo!

så fort killarna vaknar ska vi bege oss ut på äventyr.

later......

1 kommentar:

matsu sa...

Testa värme & massage! :-)