5/28/2010

ny kepa & toahäng

C har fått sin första keps.

här sitter han mycket nöjd i sin vagn framför meiji jingu templet som ligger inne i yoyogiparken. när vi var nere i yokohama vände jag för fösta gången sittdelen så att han åker framåtvänd och det visade sig vara en succé. det var bara jag som fick lite "separationsångest" :-). jag har ju varit så van att se honom hela tiden, men han verkar vara mycket nöjdare nu och det är ju huvudsaken.

nöjd var han även när han igår fick följa med mig in på toaletten när vi var nere i shibuya. vagnen var för stor för att ta med in och jag var verkligen tvungen att besöka en toalett så C fick prova barnstolen inne på toan. han tyckte att det var toppen som ni kan se. det är väldigt vanligt här i Japan att det finns barnstolar inne på toaletterna. praktiskt. kanske något att införa hemma i Sverige

Inga kommentarer: