5/12/2010

matuppdatering

det var längesedan som jag skrev något om Cs matupplevelser(!?). det går fortsatt framåt på matfronten och han gillar det mesta, eller som hans så kusin så fint beskrev det.

- han äter ALLT utom banan. banan gillar han inte, men det gör JAG!

det sammanfattat faktiskt ganska bra hur det går. hittills så han han bara spottat ut banan, allt annat som vi har provat har slunkit ner. favoriten just nu är pasta med köttfärssås. jag försökte truga i honom en potatis- och blomkålspuré som jag gjort här om dagen, men man såg tydligt att det inte var någon favorit så istället gjorde jag något som jag själv gillar och det gick hem. utbudet av färdig barnmat är helt klart begränsat här i japan så det är bara att mixa och puréa själv.

2 kommentarer:

Sven sa...

Var var det som du själv gillade då??

moj sa...

pasta med köttfärssås! (det framgick kanske inte så tydligt...)