5/17/2010

sommarvärme

nu har vi haft varmt och skönt väder så länge att jag inte ens minns när värmen kom. jag är normalt sett en person som bara MÅSTE UT så fort solen skiner och det är bra väder, men här i Tokyo har jag fått en mer avslappnad hållning till vädret. det är bra väder ofta så det finns ingen anledning att skynda ut så fort solen skiner och det är så skönt! så skönt att kunna njuta av en kopp kaffe inne fastän solen skiner och det är 20 grader ute (trodde aldrig att jag skulle säga så, men det är sant).

idag har vi inga större planer. ska upp och hälsa på grannarna som vi inte har träffat på väldigt länge pga överlappande sverigebesök. kanske ut och shoppa en kjol som jag har spanat in på zara, om den passar vill säga. plocka lite här hemma. ja. det var nog allt det.

just det. vi har börjat kolla på kommissarie Winter på svt. överraskande bra faktiskt och lite Göteborgsnostalgi på köpet. perfekt kvällsunderhållning.

1 kommentar:

Sven sa...

här suger vädret fortfarande ganska bra :(