5/20/2010

matpaus

det är vad vi eller i alla fall C har just nu. han har börjat krångla en hel del vid matningen om det bara är han och jag hemma - det händer helt enkelt för lite, för lite att titta på. lösningen har varit att vrida hans stol så att han sitter och tittar ut på Tokyomyllret från 30e våningen. han blir helt uppslukad av allt som händer, bilar som åker, utryckningsfordon, bussar, små, små människor och för mig har det då bara varit att sleva in sked på sked.

idag var dock en annorlunda dag.

det var helt gråmulet ute och det kändes som om molnen hängde utanför fönstren. de stora jungelkråkorna flög fram och tillbaka utanför fönstret (vanligtvis ser man de inte så nära). när första fågeln passerade såg jag C stelna till, som om han tänkte "vad sjutton var det??!". sen passerade fågel på fågel, de flög nära fönstret, fram och tillbaka. tänk er en scen ur örnnästet. det blev lite för mycket underhållning för C han kunde omöjligt koncentrera sig på att äta. han bara satt och följde de stora svarta skuggorna som passerade precis framför ögonen på honom. hela situationen var så komisk så jag fick kämpa för att inte skratta högt :-).

nu hoppas jag att molnen lättar till kvällen så att jag kan köra "fönstermatningen" igen. det är ju så smidigt!

Inga kommentarer: