5/18/2010

dagen i ord

idag har lilleman och jag varit på utflykt till daikanyama. vi har haft lunchdate med en nyinflyttad svenska och hennes lilla tjej. det blev promenad, lunch i ebisu och StaBa-kaffe i en park. mysig och soft dag helt enkelt. nu ligger lilleman inne i sängen och sover och jag käkar lite youghurt och bloggar.

när jag släppte ner honom på golvet förut efter att han hade suttit en hel dag i vagnen gick han lös på sitt lekgolv (vet inte vad det heter, men det är som ett pussel av mjuka plattor som bildar ett golv) och började riva loss kanterna för att sedan tugga på dem. innan har han lyckats få loss en kant, mest av en slump, men nu var det målinriktat rivande. jag trodde att han skulle somna som en stock när vi kom hem, men icke. han fick ny energi när han återsåg sina leksaker. efter en halvtimmas kravlande, rivande och tuggande var det dock dags att sova. det är sååå skönt nu när han kan leka lite själv och inte kräver min uppmärksamhet hela tiden. får se hur länge det varar, antagligen tills det är dags för nästa utvecklingsfas.

Inga kommentarer: