1/03/2010

H1N1 shot

här i japan har det hittills bara varit vissa prioriterade grupper som har blivit vaccinerade mot H1N1, men nu här turen även kommit till oss (föräldrar till barn som är under 1 år). så i veckan som kommer tänker jag och litle C (han får bara hänga med, han får ingen spruta om ni undrar) försöka oss på att få en spruta. jag surfade därför in på klinikens sida för att se om jag behövde förbereda något, o vad hittade jag då om inte ett klassiskt japanskt flow chart. varför göra något enkelt när det går att krångla till det??!

efter att ha läst och yes/no:at mig genom boxarna kom jag fram till att jag behöver skriva ut två blanketter och ta med. men först måste jag så klart ringa och boka tid!

om någon, mot förmodan, är intresserad av att läsa vad det står kan ni kolla här.

Inga kommentarer: