1/19/2010

stress-shopping med "white trash" varning

idag var jag och C ute på lite ärenden på stan. allt blir till ett litet projekt bara vi ska ut genom dörren. hur som helst. när vi var klara med det vi skulle göra passade jag på att slinka in på H&M i Shinjuku för att shoppa lite. känner att jag är i stort behov av ett par nya byxor. var inne på UNIQLO (Japanska H&M) här om dagen för att kolla lite på byxor. blev dock lite deppig när jag såg att storlekarna SLUTADE på 27-28! humpf. typiskt också. skor kan jag inte köpa och inte heller byxor verkar det som. idag blev det således H&M istället. det var lite som att träda in i himmelriket rea i halva butiken och allt fanns kvar i min storlek(38)! inte illa. skillnad mot hemma. nu var det dock en liten detalj som skiljde det här H&M-besöket från mina tidigare besök (hemma i Sverige alltså) och det var C. det blev racerkörning av barnvagn inne i butiken för att hålla honom hyfsat lugn och att prova något var inte att tänka på. det slutade med att jag rafsade åt mig ett par gråa mysbyxor och en skjorta i ren desperation. får försöka lura med mig någon som kan vagga vagnen när jag är inne och provar tills dess får jag gå i mina slitna jeans och mina nya mysbyxor.

1 kommentar:

Sven sa...

Vi får ta en klädshoppingrunda du & jag när ni flyttar hem, fö rmin inspiration till klädinköp brukar försvinna när jag kommer innanför dörren till klädbutiken...