1/05/2010

hur lat får man bli?

I löööv amazon.com, CO-OP och alla andra ställen där man kan få hemleverans! igår eftermiddag la e en order på en pryl på amazon och idag vid 1-tiden ringde en glad japan på dörren och levererade paketet. snabbt, smidigt och grymt bekvämt! det är så sjukt skönt att slippa gå ut och handla om man inte vill, vill säga. vi har sedan jag gick hem från jobbet i oktober hemleverans av mat en gång i veckan och det är väldigt bekvämt. är lite rädd för att jag ska bli för bekväm och tycka att det är stenåldern att behöva åka iväg själv och veckohandla när vi väl flyttar hem. det är ju inte så att det är långt till affären här direkt. vi har 3 st convinient stores inom synhåll från vårt hus och där kan man i princip köpa allt. men som sagt, inte fel att ha någon som levererar vid dörren :-)

nu är det ju inte så att jag har blivit lat och bara sitter hemma hela dagarna utan bara lite mer bekväm och selektiv när det gäller vad jag lägger min tid på (amning, böljbyte, tvätt... . tror nog att de allra flesta skulle välja en långpromenad med kaffestopp på väl vald kedja framför tråk-basvaru-shopping i den lokala affären. så det så!

4 kommentarer:

matsu sa...

Ja de va bra, något för våra storköp!!

Lena S sa...

Mia, vi har också home-delivery. I Sverige. Inklusive recept. Så gött!

Upptäckte just att du ju bloggar för fullt. Dags att börja hålla koll igen. Hoppas allt är bra med hela familjen!!!

Lena S sa...

God fortsättning! Kram

moj sa...

God fortsättning på er också! ..och vilken tur att det finns home-delivery hemma också. puh.