1/06/2010

lurad

det var så jag kände mig när jag stod utanför ambassadens låsta port och insåg att det är trettondagen idag och att de följer de svenska helgdagarna! det får helt enkelt bli en tur imorgon också. lille C och jag fick helt plötsligt väldigt mycket tid att slå ihjäl innan det var dags för vaccination. det gjorde vi genom att spendera lite mer än en timma på StaBa, C åt, jag åt lunch och läste bok, för att sammanfatta hade hade vi det rätt bra. när C var färdigäten satt jag med honom i knät för att han skulle rapa, men istället la han av en sån brakare så kvinnan bredvid oss hoppade högt. jag fick skynda mig att förklara att "han inte har koll på när det är lämpligt att utföra sina toalettbestyr än" så att hon inte skulle tro att det var jag. när vi var klara på StaBa hade vi ytterligare en knapp timma att fördriva så då gick vi vägen om Shiba koen och Tokyo tower.

utanför templet kunde jag inte låta bli att ta kort på en man som satt på en bänk iklädd i kostym och med fötterna bara. han hade placerat fötterna på ett A4 ark som han lagt på marken. väldigt lustig, men ganska skön syn.

Inga kommentarer: