11/03/2011

shoppingtur och finbesök

idag regnade det på förmiddagen så jag tog bilen och åkte till posten för att hämta ut ett brev och sen vidare till eastgardens som är vårt lokala mall. innan vi ens hade backat ut från uppfarten så skrek lillebror så mycket att han nästan tappade luften. som tur var kunde jag lugna honom så pass att vi kunde åka iväg. när väl bilen rullar brukar det vara lugnt, men det tar ju sin lilla tid att packa in 2 barn, vagn och ombyten i bilen. när vi kom fram åkte vi nog runt i säkert 10 minuter innan vi hittade en parkeringsplats. det var visst fler än vi som tyckte att en tur till mallet var en bra sak en regnig torsdag. jobbar inte folk!!? vi började med en fika och sen hade jag som plan att försöka handla lite kläder till mig själv. det gick sådär kan jag meddela. lillebror var rätt lugn i vagnen men storebror var raka motsatsen. det slutade med att jag stressköpte en härlig body scrub på bodyshop, mest för att inte komma hem tomhänt. så kan det gå. jag är trots det rätt nöjd med vår första shoppingtur på tu man hand, jag och kidsen. kunde ha gått mycket värre ;-) jag fick till och med med mig lite matvaror hem.

nu över till finbesöket.
vi har Cs stora kärlek här på besök. 4-åriga A vars mamma jag sprang på på öppna förskolan. han fullkomligt avgudar A, pratar om henne varje dag och refererar leken de lekte här hemma för 3 veckor sedan snudd på dagligen. C, A och As mamma är nu ute och leker på baksidan och jag passar bebisarna. lillebror sover, så han är lättpassad och lilla L ligger på rygg i babygymmet och sparkar. hur lugnt som helst med andra ord. så lugnt att jag kan dricka kaffe och blogga lite. skönt.

ikväll kommer e hem igen efter en vecka på resande fot och sen är det så gott som helg! tjohoo!

1 kommentar:

morfar sa...

Lillebror var det, ja ja, kniip kanske ...