11/21/2011

Nya pjux

Måndag kväll. E är i brisbane över dagen och kommer ikväll. C somnade ovanligt tidigt och lillebror sover nog också nu - det är tyst i alla fall. Själv så sitter jag i köket och äter lite youghurt och summerar dagen. Det här är liksom dagens lugnaste stund, enda stunden då det finns tid att tänka på annat än nästa mål, blöjbyte eller vad jag måste packa med i vagnen innan vi ska gå ut. En smart packad vagn är A och O. Det är ju inte direkt så att det vimlar av konbinis i varje gathörn som det gjorde i Tokyo för snabb proviantering. Här gäller det att ha med det ätbara som vi kan tänkas behöva för en halvdag ute. På tal om avsaknaden av spontanshopping (det finns helt enkelt inte så många affärer att spontanshoppa i) så spontanshoppade jag idag ett par nya flipp-flopps. Tjohoo! Visst är de fina?! Jag är grymt nöjd med mitt inköp och det är ju huvudsaken. Om man ska jämföra lite med Tokyo där jag hade fler affärer inom gångavstånd än vad jag hann med att besöka under mina 3 år så har jag här 3 affärer eller om det kanske är 4 som säljer kläder. Nu snackar vi inom gångavstånd. Inne i Sydney finns det såklart massor. Något som däremot slår Tokyo med hästlängder är antalet lekplatser och det ska jag väl vara glad för gissar jag. Det är så många att vi kan gå till en ny varje dag. Bra både för mig och C. Sen har vi ju en megastor sandlåda - stranden - att gå till när vi tröttnar på lekplatserna. Det går ingen nöd på oss :-)

Inga kommentarer: