11/07/2011

måndag

sakta, sakta börjar vi få in nya rutiner som funkar här hemma. det tar lite tid att vänja sig vid att ha ännu en familjemedlem, även fastän det på sätt och vis känns som om lillebror alltid har varit med.

måndag. ny vecka som börjar. e är ute och far även den här veckan, nu i tokyo. det är inte annat än att jag blir lite avundsjuk på att han är tillbaka där. jag lämnade ju så hastigt och lustigt i mars och känner på ett sätt att jag inte har avslutat tokyo-kapitlet än. tror att det blir än mer påtagligt nu när lillebror är här. när C var lika gammal så vandrade jag gata upp och gata ner i tokyo med ett och annat stopp på StaBa. det är verkligen stor skillnad på att ha ett och två barn. på tal om två så hade vi första mamma-träffen (mums with toddlers) i en lekpark idag, vi som har två barn alltså. förstagångsmammorna hänger på cafe och dricker latte och vi med en toddler hänger i lekparker och hjälps åt att passa ungarna när det ska ammas, bytas och fixas. idag var vi 4 som träffades (dvs 12 om man räknar med kidsen) och en mamma hade 12 månader mellan sina barn! shit säger jag bara. jämfört med henne så har jag det riktigt lugnt. för att spinna vidare på "på tal om" så kan jag säga att på tal om lugnt så sover båda ungarna redan. C somnade kl7 och lillebror ungefär samtidigt i mitt knä. det är fortfarande ljust ute och det är nästan så att jag undrar lite vad jag ska hitta på nu. nä just det, det behöver jag ju inte fundera så mycket på. jag ska ju hänga upp tvätten, plocka i ordning, diska...

innan jag börjar med alla måsten så kommer här en dagsfärsk bild på bröderna. lillebror i fin PoP-body och C i es fina gamla sverigetröja.

2 kommentarer:

Anna sa...

Mysig bild!

morfar sa...

Fina ungar, inte alls busiga än, men det kommer ... :-) :-)