11/21/2011

C funderar

Här om dagen satt C och jag och bläddrade i en tidning under tiden som jag matade lillebror.

C: han bygger lego där!
Jag: jaha...
C: där en massa klossar!
Jag: säger du det
C: ..han bajs munnen
Jag: ok
Eh, vänta, vad sa du?
C: där, där DÄR! Han bajs munnen DÄR!

här var jag tvungen att faktiskt kolla i tidningen för jag hade väldigt svårt att tro att någon i tidningen "vi föräldrar" var avbildad med bajs i munnen. Och vad ser jag om inte en pappa med fyllig mustasch. Ja, om man aldrig har sett en mustasch tidigare kan man kanske tro att det är bajs. I alla fall om man är 2 år gammal.

En annan lite rolig sak som han sa förra veckan och som fick mig att spendera 5 min extra i duschen var när han lutade sig mot mina ben för att vila och ryggade tillbaka och ropade:

- mamma mycket smulor benen!

Ok, jag erkänner. Mina ben är inte sametslena var dag. Jag är glad om jag över huvud taget hinner duscha. Tid för att Raka benen klassas som lyx!

3 kommentarer:

morfar sa...

Ha ha .... roligt :-) :-) :-)

Sven sa...

Bajsmannen?

Sven sa...

C är fö. väldigt rolig! Både jag & J har vikt oss :D