11/08/2011

dagens vilostund


lillebror sover i sin säng, C kollar på baby einstein (eller baby jansen som han kallar det) och jag dricker kaffe. lugnt och skönt. vi har spenderat hela förmiddagen hemma vilket inte hör till vanligheterna, det var lite lika lugnt vill jag lova. vi skulle haft en svensk tjej+barn här på lunch men det blev inställt och då var klockan redan för mycket för att jag skulle orka mig ut. snabbt försökte jag istället styra upp en lekdate på eftermiddagen och det resulterade i två. dels Cs kompis M som han inte har träffat på säkert 4 veckor och sen även en av mammorna från min mammagrupp. blir nog kul. 3 barn i Cs ålder och 2 bebisar. lite lagom. imorgon väntar sedan sista mammaträffen uppe i randwick och sen på torsdag får vi finfrämmande från töreboda! inte var dag minsann. det verkar som om våra besökare tar med sig sommaren. sen i lördags så har det varit riktigt varmt, dvs höga 20 dagen och runt 20 på natten. härligt! därav Cs lätta klädsel på bilden ovan.

Inga kommentarer: