11/09/2011

åska i dagarna tre

nu är det 3e kvällen i rad som det åskar. på dagarna har det varit sol och stekhett och sen framåt eftermiddagen har det blåst upp och mulnat på. sommarväder.

idag var jag och kidsen uppe i centennial park och tog en kaffe med de andra mammorna i mamma-gruppen. jag var dock på vippen att vända och åka hem igen innan jag ens kom fram. först så tar det ju en bättre evighet innan bilen är i rullning, redan där går en del av Cs tålamod, sen så var det visst något motionslopp i stan idag och delar av parken var avspärrad. nu var det ju dock så att jag aldrig hade varit där innan utan förlitade mig helt och fullt på navigatorn som guidade mig till spärrade ingångar 2 gånger. när jag var inne på 3e och sista försöket att ta mig in i den j--vla parken så satt C och vrålade i baksätet för han hade tappat sina bilar på golvet. svettig av stress och den 30 gradiga värmen kom jag till slut fram till caféet med barnen. tror inte att det blir så många turer dit för mig. det kostar mer än det smakar kan man säga. det är för mycket bök för i bästa fall kunna sitta ner i 30 min och prata med de andra mammorna samtidigt som jag servar C med russin eller någon annan muta för att han inte ska springa iväg. det kommer nog att bli fler träffar med de mammor som har barn i Cs ålder. bra mycket lättare att träffas i en lekpark inom gångavstånd.

nu har jag i alla fall provat på båda varianterna :-)

2 kommentarer:

morfar sa...

hej, allt val har hos oss, kram m&m

morfar sa...

Tänk om vi kunde hjälpa dig med kidsen när du har extra fullt upp. Bygga tågbana med tunnel, käka "o-gubbar" med grädde och glass, gå till lekparken, amma.. så du i lugn och ro kan tvätta, städa, laga mat och stryka skjortor. Hmmm, vilken tur, där kom e ...och nu är vi hemma igen :-) :-)