11/15/2010

klippning

idag vankas det vardagslyx i kubik för lilla mig. klippning. gitt! :-)

lilleman och jag börjar så smått komma in i sverigetiden. jag hade dock ett litet bakslag i natt som började med att jag somnade när jag la C igår och därför vaknade utvilad strax efter 4 imorse med en snusande C på armen. jag stod då inför följande val.

1. somna om. visade sig vara stört omöjligt
2. flytta över C till spjälsängen och hoppas på att han sov vidare och själv tassa ner och läsa morgontidningen.
3. ligga kvar och maximera chanserna att C sov länge

hmmmm, svårt val. NOT. en given 3a. vem vill ens riskera att vara uppe och leka med en icke utsövd 1-åring klockan 5 på morgonen??? inte jag i alla fall. det slutade med att C sov till 7 (wow säger jag bara) och jag fick en hel del tankearbete gjort. min hjärna funkar liksom bäst på morgnen. nu är jag dock trött som få och klockan är ínte ens 10!! its gonna be a loooong day.

Inga kommentarer: