11/13/2010

michelinC och snön

nu har C fått känna på snö för första gången. han var mycket konfunderad. både över att ha så mycket kläder på sig så att han knappt kunde röra sig samt över det vita, kalla som sakta försvann ju mer han kände på det. skumt.

kul tycket han i alla fall att det var!

jag insåg att jag inte var kittad för en svensk höst/vinter. eftersom jag bara hade lyckats packa med mig ett par byxor och de just nu var i tvätten så hade jag på mig tights/leggings (eller vad man nu vill kalla det) och en på tok för kort och tunn kjol, ej vattenastötande jacka och tygskor. hummm. finn fyra fel? japp, allt fel där ja. ja, ja, jag frös i alla fall inte, och det regnade inte och jag höll mig på gräsplättarna (undvek snön) så det gick. inser dock att det krävs viss upp-kittning för att klara en svensk vinter med barn....

Inga kommentarer: