11/20/2010

en helt vanlig vinter-lördag

dagen började med bullfika hemma hos söta S med familj och avslutades med häst-spaning&gungning. en lagom full lördag med andra ord. C verkar för övrigt ha kommit in i ett nytt sov-mönster där han sover längre än till 6 (jag ska inte säga för mycket för då vaknar han säkert urtidigt imorgon), idag sov han ända till 7.20. på tal om sömn så läste jag en lite rolig artikel om det ämnet här om dagen. tänk att en sak som man har tagit för givet innan man fick barn kan bli så viktigt över en natt. intressant. nog om det. nu kommer lite bilder från dagen...

först en bild på C som för första gången fick kalasa på en hel bulle - själv! han grep tag i den med båda händerna och satt sedan och sög på den i flera minuter samtidigt som han misstänksamt spanade åt sidorna. det var precis som om han tänkte "undra när de kommer att se att jag har HELA bullen i handen, undra när de kommer att ta den!". men jag tog den inte utan han fick smaska på den tills han tröttnade och började leka med den istället.

efter fika, lunch och vila så gick vi ut för att spana på korna, men tji fick vi, de var i en annan hage, så istället för kor blev det hästar. C spande nyfiket, länge.....

på vägen hem från hästhagen passade vi på att gunga lite vid det närbelägna dagiset.

gunga är alltid lika kul! oavsett väder. tror inte att han kom ihåg hur det var i somras, men det gjorde jag. gud så härligt väder det var då! det är lite härligt nu också, fast på ett annat sätt.

Inga kommentarer: