2/26/2010

Tokyo Metropolitan Art Space


Vi bor nästan pinsamt nära Tokyo Metropolitan Art Space som ligger här i Ikebukuro. anledningen till att jag säger "pinsamt nära" är att vi inte har gått på ett enda event. skärpning! det är ju dessutom lite meckigare för oss att smita iväg på konserter nu när C är med i bilden. jag har dock upptäckt en rad fördelar med byggnaden nu när jag är vagnburen mest hela tiden.

1. hela entrévåningen är öppen ut, dvs det är inga väggar som stänger in området utan kall luft strömmar genom. mycket bra om man försöker söva liten C. då tror han att vi är ute och knallar och samtidigt kan jag gå och spana på lite saker UNDER tak.

2. det finns inte mindre än 3 st restauranger som har gott om plats för en barnvagn eller två på sina "uteplatser" (även de under tak).

3. det finns ett galleri på 5e våningen (jag har hittills trott att det bara fanns konserthallar). C och jag tog oss en sväng där idag. mysigt.

1 kommentar:

matsu sa...

Roligt att du med hittade in där !!